برنامه ریزی
1398/7/24 چهارشنبه
قابل توجه دانشجویانی که دروس الکترونیکی اخذ نموده اند:
نکاتی در خصوص دروس الکترونیکی

دقت کنید ممکن است مرکز شما جای دیگری باشد و دروس ارائه شده به صورت الکترونیکی مربوط به استان و یا مرکز دیگری باشد ،اخذ این دروس هیچ مشکلی ندارد و تمام دروس الکترونیکی به همین صورت می باشد.مشخصه دروس الکترونیکی آن است که گروه درسشان با گروه  ارائه می گردد.

هر دانشجو هنگام انتخاب هر درس دقت نماید چنانچه آن درس با هردو کد عادی (معمولی غیر الکترونیکی) و الکترونیکی ارائه گردیده می تواند به صورت اختیاری آن درس را بصورت عادی (معمولی غیر الکترونیکی) و یا بصورت الکترونیکی اخذ نماید و در صورتی که فقط برای آن درس کد الکترونیکی (با مشخصه شروع گروه درس با کد( تا ارائه شده است دانشجو صرفاَ می تواند آن درس را به صورت الکترونیکی اخذ نماید.

کلاس های دروسی که الکترونیکی ارائه می گردد توسط استان قطب هر رشته تشکیل می شود به عنوان مثال دروس الکترونیکی رشته تاریخ توسط اصفهان تشکیل می شود.

نحوه تشکیل کلاسهای الکترونیکی بدین صورت است که دانشجو ابتدا می بایست از طریق نام کاربری (شماره دانشجویی) و گذرواژه (کد ملی) وارد سامانه آموزش الکترونیکی به آدرس Lms.pnu.ac.irشده و از کلاسهای الکترونیکی بهره مند گردد.

منظور از دروس الکترونیکی این است که شما از طریق اینترنت و به صورت مجازی در کلاس حضور خواهید یافت ، لازم به ذکر است این دروس نیز میان ترم دارند.

تفاوت دروس الکترونیکی

برای کلیه کلاس‌های الکترونیکی همانند دروس عادی نمره‌ی میان‌ترم قابل اعمال بوده و نحوه‌ی اعمال نمره میان‌ترم و چگونگی شرکت در امتحان میان ترم در موعد تشکیل کلاس‌های الکترونیکی از سوی اساتید مربوطه به دانشجویان اطلاع‌رسانی خواهد گردید.

برگزاری امتحانات پایان ترم دروس الکترونیکی دقیقاً همانند دروس عادی و در تاریخ مشخص‌شده در کارت آزمون دانشجویان و در مرکز محل تحصیل دانشجو انجام خواهد پذیرفت.

هیچ تفاوتی در میزان شهریه‌ی دروس الکترونیکی و عادی وجود ندارد.

سوال
چرا دروسی که الکترونیکی ارائه شده است را نمی توان انتخاب کرد وخطا می زند؟‌
پاسخ
دروس ارائه‌شده به‌صورت الکترونیکی درصورتی امکان اخذ آنها خواهند داشت که آن درس به صورت عادی در مرکز محل تحصیل دانشجو ارائه نشده باشد. برای مشخص‌شدن این مسئله بایستی کمی صبر کنید تا درصورت عدم ارائه درس مورد نظر، آن را به صورت الکترونیکی انتخاب کنید. البته بایستی به کارشناس رشته مراجعه کنید.


سوال
چطور میتوان دروس خودخوان برداریم؟
پاسخ:
در سامانه‌ی گلستان، تمامی دروس به‌شکل عادی ارائه می‌شوند؛ اما درصورتی‌که تعداد دانشجو در یک درس به حد نصاب نرسد درس به‌صورت الکترونیکی یا خودخوان ارائه می‌شود.

برای اطمینان از عادی، الکترونیکی یا خودخوان‌بودن درس‌ها، توصیه می‌شود بعد از پایان مهلت حذف و اضافه، فهرست واحدهای انتخابی خود را کنترل کنید.

با توجه به اینکه در ترم جاری بخش عمده‌ای از دروس به‌صورت الکترونیکی ارائه شده است و بیشتر دانشجویان عزیز از نحوه‌ی برگزاری کلاس‌های الکترونیکی اطلاع دقیقی ندارند، لینک‌های مورد نیاز را برای اطلاع و استفاده‌ی شما در این پُست می‌آوریم:

وب‌سایت سامانه‌ی آموزش مجازی پیام نور (دروس الکترونیکی):

 https://lms.pnu.ac.ir

نام کاربری: شماره دانشجویی
رمز عبور: کد ملی
تنها از مرورگر Firefox استفاده نمایید

 راهنمای استفاده از سامانه‌ی یادگیری الکترونیکی (LMS) و کلاس مجازی (VC)




3️⃣ کسب اخبار آموزش الکترونیکی:
 elc.pnu.ac.ir/Portal/Home

@Pnumahdasht

02637316040

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir