برنامه ریزی
1399/1/24 یکشنبه
روابط عمومی دانشگاه پیام نور ماهدشت
سوالات متداول در خصوص آموزشهای الکترونیکی

سوال: آیا همه دانشجویان از سامانه آموزش از راه دور می توانند استفاده کنند؟
پاسخ: بستگی به  نوع انتخاب واحد در سامانه گلستان دارد- دانشجویانیکه از اول نیمسال درس خودرا به صورت الکترونکی انتخاب کرده اند باید از سامانه lms.pnu.ac.ir کما فی السابق استفاده کنند.اما دانشجویانیکه دروس خود را به صورت عادی و حضوری انتخاب کرده اند باید از سامانه جدید: lms.alborz.pnu.ac.ir از تاریخ23 فروردین استفاده کنند. دانشجویانیکه دروس خود را به صورت خود خوان انتخاب کرده اند در صورت تمایال میتوانند از دانشجویانیکه در کلاسهای آنلاین شرکت کرده اند به صورت اشتراکی استفاده کنند.

سوال: چطور وارد سامانه آموزش الکترونیکی شوم؟
پاسخ: از آدرس :  lms.alborz.pnu.ac.ir در مرورگز کامپیوتر(کروم- اینترنت اکسپلورر- فایر فاکس) با وارد کردن نام کاربری= شماره دانشجویی و کلمه عبور= شماره دانشجویی

سوال: من شهریه نیمسالی رو واریز نکردم(دانشجویان عادی- خانواده محترم شهدا-جانبازان- ایثارگران- کمیته امداد- بهزیستی)؛آیا این به معنی عدم مجوز استفاده از کلاسهای الکترونیکی محسوب میشه؟
پاسخ: خیر - تمام دانشجویانیکه انتخاب واحد کرده اند در نیمسال دوم99-98 و کلاسهای آنها به صورت عادی و حضوری در گلستان ثبت شده است قادر خواهند بود از امکانات برگزاری کلاسهای الکترونیکی استفاده کنند.پرداخت شهریه مربوز به مسائل مالی و اخذ مجوز حضور در امتحان(گزارش428 سامانه گلستان ) است که حتما" باید قبل از آغاز آزمونهای پایان نیمسال شهریه تسویه گردد.

سوال:   اساتید درسی اساتید سابق هستند یا تغییر کردند؟
پاسخ: اساتید شما اغلب همان اساتید  قبلی هستند ولی جهت اطمینان انتخاب واحد  را در سامانه گلستان بررسی کنید.

سوال: نمرات میانترم به چه صورت اعمال می گردد با توجه به اینکه کلاسهای اسفند ماه برگزار نشده است؟؟
پاسخ: اساتید با توجه به حضور شما در کلاسهای مجازی و یا با ارزیابی سایر پارامترهایی که خودشان در نظر میگیرند میتواند نمره شما را وارد کنند.

سوال: تکلیف دروس دروش عملی  و نحوه برگزاری آنها ؟؟
پاسخ: برای دروس عملی کلاسهای فشرده ای بعد از امتحانات در صورت فروکش کردن بیماری کرونا برگزار میشه.

سوال: چه برنامه ای برای نصب نیاز هست؟
پاسخ:تمام نرم افزارهای مورد نیاز و فایل های راهنما در سایتalborz.pnu.ac.ir  و lms.alborz.pnu.ac.ir گذاشته شده است...چه برای استفاده در کامپیوتر های شخصی،لپ تاپ و چه برای استفاده در تلفن همراه(اندروید و ios)
سوال: از ساعت و زمان برگزاری کلاسها چگونه مطلع شویم؟
پاسخ: طبق برنامه کلاسی اعلامی در اول نیمسال و طبق ساعتهای انتخابی در سامانه گلستان، در سامانه ال ام اس نیز این برنامه کلاسی قابل مشاهده است و دانشجو باید با ورود به سامانه (نام کاربری شماره دانشجویی- رمز عبور شماره دانشجویی) دروس خود را انتخاب و در آن درس اعلام مشارکت کند.

سوال: زمان امتحانات پایانترم تغییر میکنه؟؟
پاسخ: فعلا دستور العملی در این زمینه نیامده و تصمیم دانشگاه تا  به امروز برگزاری امتحانات در زمان مقرر هست.

سوال: ما چطور با اساتید  در ارتباط باشیم؟
پاسخ: ایمیل اساتید در پورتال بارگزاری شده و اعضا تیم پشتیبانی میتوانند ارتباط بین شما و اساتید را برقرار سازند.همچنین امکان ارسال پیام  به اساتید در سامانه فراهم شده است.

سوال: من امکان استفاده از اینرتنت ندارم و گوشی هوشمند هم ندارم حالا باید چکار کنم؟؟
پاسخ: کلاسها اجیاری نیستند، با استادتون هماهنگ باشید و برای امتحانات پایانترم خودتون را آماده کنید و تا میتوانید از منابع درسی اصلی مطالعه کنید.

سوال: در برخی کلاسها صدا اصلا نمیاد؟
پاسخ: احتمالا ایراد از سیستم استادتون هست.


سوال: برای تمام کلاسهای ما کلاس برگزار میشه؟
پاسخ: برای تمام کلاسهای شما که خودخوان نیستند کلاسهای الکترونیکی برگزار خواهد شد.

سوال: تمام اساتید در کلاسها حضور میابند؟
پاسخ: نمیشه با قطعیت گفت- ولی اکثرا برگزار میشوند مخصوصا هیات علمی ها- آموزش های لازم برای برگزاری کلاسها به اساتید داده میشه و ما روزانه به برگزاری کلاسها نظارت داریم.

روابط عمومی
دانشگاه پیام نور ماهدشت

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir